Select Page

E+ Rastemo skupaj!

Erasmus+: Sproščanje s pomočjo virtualnih očal

V okviru Erasmus + projekta »Rastemo skupaj« smo preizkusili virtualna (VR) očala. Očala smo si nadeli in virtualna resničnost je bila tu. V rokah smo imeli dva daljinca, s katerimi smo upravljali po okolju virtualne resničnosti.

Na njih smo preizkusili aplikacijo za sprostitev, ki nam je pomagala, da smo se sprostili. Bili smo na neznanem planetu, kjer smo lovili kovance. Ker smo pa še vedno otroci, pa smo imeli tudi nekaj časa za igro. Pojavili smo se v prostoru, kjer so se porušile stene in kar naenkrat smo mogli ciljati plišaste žoge. Žog je bilo veliko in bilo je zabavno.

Po uporabi te aplikacije sem presodil, da so VR očala uporabna na več področjih. Na primer pri geografiji, kjer bi z njimi prepotoval svet in spoznaval druge kraje, kulture in ljudi.

Izkušnja nam je bila všeč in bi jo še kdaj radi ponovili.

Tim Leban

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.


Erasmus + Rastemo skupaj – Wolfenbüttel 4. dan

Zbudili smo se v rahlo deževen dan. Pričeli smo ga z zajtrkom v šoli. Zanj so poskrbeli naši  gostitelji. Miza je bila res bogato obložena, tako da je lahko vsak našel kaj zase.  Ko smo se okrepili, smo nadaljevali z delavnico izdelave torbic na temo Erasmus + projekta Rastemo skupaj! Izdelal jo je prav vsak izmed nas in nastali so res lepi izdelki. Nato smo se z vlakom odpravili  v Hannover, ki je največje mesto nemške zvezne dežele Spodnja Saška, s kar 535.061 prebivalcev. Imeli smo prosti čas za raziskovanje mesta. Z vremenom imamo srečo, saj je spet posijalo sonce. Erasmus + projekt je res namenjen bogatenju izkušenj, razvijanju osebnostih lastnosti in socialnih veščin. Letošnja tema je še kako temu namenjena, saj vsak dan Rastemo skupaj!

 


Erasmus + Rastemo skupaj – Wolfenbüttel 3. dan

Zbudili smo se v oblačno in mrzlo jutro. Po zajtrku smo se srečali pred šolo na timskih aktivnostih za krepitev medsebojne povezanosti. Začeli smo s ponavljanjem imen in igrami v krogu. Nato smo se razdelili v dve mešani skupini, ki sta se preizkusili v različnih spretnostih. Ena izmed njih je bilo lokostrelstvo, ki pa se je izkazalo za bolj zahtevno kot se zdi: večina puščic je končala na tleh, nekaj v tarči, nekatere pa so celo preletele ciljno mesto in končale v bližnjem gozdu. Po odmoru in iskalni akciji za pogrešanimi puščicami, smo nadaljevali s skupinskimi igrami, kjer je bilo izjemno pomembno sodelovanje vsakega člana posebej. Z vrvicami smo vzdigovali predmete in s cevkami usmerjali žogico do cilja. Vse je potekalo na svežem zraku, ki so ga gostitelji dobro vajeni, nam pa je bilo že kar malce mrzlo. Zanimivo je, da so tu Nemci navajeni na nižje temperature in so manj oblečeni kot mi, ob tem pa imajo tudi nižjo temperaturo tako v šoli kot doma. Dvomimo, da se bomo na to navadili do konca tedna, morda pa bi nam to uspelo ob daljši izmenjavi. Dan smo zaključili za čas kosila, saj je bil sredin popoldan rezerviran za aktivnosti z gostiteljevo družino. Nekateri so odšli na izlet v bližnji kraj, drugi na daljši sprehod tretji pa ga preživeli ob družabnih igrah.

Blaž Uršič

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.


Erasmus + Rastemo skupaj – Wolfenbüttel 2. dan

Prijetno vznemirjeni smo se zjutraj dobili na železniški postaji v Wolfenbüttlu, da se odpeljemo v bližnje letovišče Bad Harzburg. Spet nas je spremljala čudovita rumena barva polj oljne repice, ki so se svetila v jutranjem soncu. Pokrajina, skozi katero smo se peljali, je postajala vedno bolj razgibana in hribovita. Izstopili smo v simpatičnem mestecu in se hitro odpravili na pot proti postaji gondole, ki nas bo odpeljala na izhodišče našega pohoda. Korak je bil kar hiter, saj so bile temperature kljub soncu precej zimske.

Gondola nas je popeljala na hrib Burgberg (Grajski hrib), kjer smo se najprej povzpeli po delčku Kaiserweg (Cesarske poti) k spomeniku Canossa, od koder se je razprostiral čudovit pogled na pokrajino pod nami. Čakala pa nas je 4,5 km dolga pot proti Rabenklippe (Krokarjev klif). Pot po soncu nas je prijetno ogrela in po nekaj kratkih postankih smo najprej prispeli do zavetišča za rise, vendar so se nam tokrat še skrivali. Zato smo se najprej povzpeli na klife, ki so nam spet postregli na hribovito, gozdnato pokrajino. Ob vrnitvi k risom smo se namestili, da pojemo malico. Najprej se je prikazala ena »risinja« in nam prav lepo pozirala, da smo si jo lahko lepo ogledali. Ko se je umaknila v gozd, se je na drugem koncu prikazala še ena. Ta je blizu nas ostala kar nekaj časa, se sprehajala ob mreži in nekateri otroci bi jo kar odpeljali domov.

Sonce se je skrilo za oblake in zrak se je hitro ohladil. Hitro smo se odpravili do Flyline (»leteče linije«). Ja, res… Namesto peš smo se po hribu spustili nad krošnjami hrastov in bukev in se jih nekajkrat celo dotaknili z nogami. Zelo zanimiva izkušnja je zahtevala kar nekaj poguma in dobro smo jo opravili.

Na koncu nas je čakal še približno 1km dolg sprehod po krošnjah dreves med 20 in 30m nad tlemi po Kalten Tal (Mrzla dolina). Poučna lesena pot, prepredena z zanimivimi postanki, nam je postregla še z mnogimi krasnimi razgledi, pa tudi z zanimivimi postajami o naravi, zgodovini območja, lesni predelavi, pa tudi o našem planetu in razvoju skozi zgodovino…

Hitro smo bili nazaj v mestecu Bad Harzburg, ki so ga otroci nato še malo raziskali v manjših skupinicah. Ko smo prijetno utrujeni spet sedeli na vlaku za Wolfenbüttel, smo res občutili geslo dneva: »Zdrav duh v zdravem telesu«.

Alenka Hvalica

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.


Erasmus+ Rastemo skupaj! – Wolfenbuttel, 1. dan

Pa smo ga dočakali – odhod v Nemčijo. V nedeljo smo se že navsezgodaj odpravili na pot z vlakom. Pot je bila dolga, a smo si jo pridno krajšali z igranjem družabnih iger in prijetnim klepetom. V večernih urah smo le prispeli in se utrujeni, a zadovoljni, odpravili k družinam gostiteljicam. V ponedeljek smo se polni zagona zbrali na gostujoči šoli Grosse Schule Wolfenbüttel, kjer nas je prijazno sprejela gospa ravnateljica. Po tem je sledil ogled šole, ki so ga odlično izvedli kar nemški učenci gostitelji. Ko smo šolo spoznali dovolj dobro, je prišel čas za še bolj temeljito spoznavanje naših novih prijateljev. Spoznavanja smo se lotili s pomočjo aktivnosti “najdi nekoga ki…”, nato pa smo v skupinah ugotavljali, kaj nam je skupno ter kaj nas dela edinstvene. Ko smo eden o drugem izvedeli že vse, smo se odpravili še na odkrivanje mesta. Prvi postanek so bile Male Benetke, prikupen mostiček s pogledom na kanal, ki nas je za hip popeljal bližje domu. Za tem smo si imeli priložnost ogledati drugi največji ohranjeni dvorec v Spodnji Saški – Schloss Wolfenbüttel. Nekoč razkošen dom vladarjev kneževine Brunswick-Wolfenbüttel danes služi kot šola, delno pa kot muzej. Navdušeni smo bili nad mogočno stavbo knjižnice Herzog August, ki je zaradi svoje zbirke rokopisov iz srednjega veka in zgodnje moderne Evrope mednarodnega pomena. Ogledali smo si še hišo nemškega pisatelja Gottholda Ephraima Lessinga ter čudovito evangeličansko cerkev Svete Trojice. Že pošteno lačni smo se vrnili na šolo ter pojedli kosilo, nato pa smo se siti in zadovoljni odpravili raziskovat mesto Braunschweig. Tam smo si v skupinicah ogledali glavne znamenitosti in se utrujeni odpravili proti domu. Jutri se že veselimo izleta v Bad Harzburg, kjer se bomo ponovno počutili bolj domače v nekoliko bolj hriboviti pokrajini.

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.


Zdrav duh v zdravem telesu – Erasmus+ pohod čez Gabrce

V torek, 9.4.2024, smo se po končanem pouku v šoli zbrali učenci, ki v letošnjem letu sodelujemo v Erasmus+ projektu. Začeli smo s pripravo zdravih prigrizkov, sadnih ražnjičev, z različnih okusnih koščkov sadja. Ko smo se okrepčali, smo se odpravili po poti čez Gabrce. Po poti smo se zabavali, sošolec pa nam je predstavil tehniko progresivne mišične relaksacije. To je tehnika sproščanja, ki nam pomaga pri zaznavanju naše napetosti in nam jo pomaga sprostiti. Tako smo se naučili, kako se lahko sami sprostimo s pomočjo dihalnih vaj. Ko nam je počasi že začelo zmanjkovati energije, smo si jo uspeli ponovno napolniti s plesom – Macareno. Skupaj z učitelji smo zaplesali in si popestrili pohod. Pohod smo končali v Tolminu, kjer so nas učitelji presenetili s povabilom na sladoled. Bil je zanimiv popoldan, ki nam je vsem izjemno hitro minil.

 

Teja Munih, 7.b

RemasterDirector_1a5c03258

RemasterDirector_1a5c03258

RemasterDirector_1a5c03258

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.


Motivirajte učence s povratnimi informacijami, ki spodbujajo rastočo miselnost

V tednu od 8. do 13. aprila 2024 sva se učiteljici Neva Nanut N. in Jasna Rupnik udeležili tedna mobilnosti v Atenah z naslovom Motivate Your Students with Growth Mindset Feedback. Z izvedeno mobilnostjo in organizacijo le-te sva obe zelo zadovoljni.

Med samim programom izobraževanja smo se morali poglobiti sami vase in se čim bolj objektivno opredeliti, v katero kategorijo pri miselnosti spadamo. Če oseba razmišlja fiksno, je osebnostna rast težka in polna nepremostljivih problemov. Ko pa tako miselnost preoblikujemo v rastočo miselnost, se prepreke na naši poti spremenijo v izzive. Če takšno naravnanost dosežemo pri učencih, smo dosegli vse. Z ostalimi sodelujočimi učitelji iz Portugalske, Belgije, Estonije, Španije in Indije smo primerjali šolske sisteme in iskali načine, kako lahko uporabimo pridobljeno znanje pri pouku.

Poleg intenzivnega izobraževanja pa sva si uspeli ogledati tudi zapuščino antične Grčije. Mobilnost naju je napolnila tako profesionalno kot osebnostno.

Neva Nanut N. in Jasna Rupnik

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.


Znaš napolniti svoje baterije?

 

V letošnjem Erasmus+ 🇪🇺 projektu 𝐑𝐚𝐬𝐭𝐞𝐦𝐨 𝐬🪫𝐤𝐮𝐩𝐚𝐣! se učenci posvečajo še kako pomembni temi duševnega zdravja.💙

Ob tej priložnosti želijo poudariti, kako pomembno je, da ob mnogih obveznostih poskrbimo tudi za sprostitev in “polnjenje svojih baterij”.🪫🔋

Kako to počnemo na naši šoli, si oglejte v spodnjem videoposnetku.

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.



Obisk strukturiranega izobraževanja v Lizboni

V tednu od 18. do 23. marca 2024 sva se učiteljici Martina Uršič in Vida Rejec udeležili tedna mobilnosti v Lizboni z naslovom Tackling Discipline Issues in the Classroom. Z izvedeno mobilnostjo in organizacijo le-te sva bili obe zelo zadovoljni. Vsebina izobraževanja je bila zanimiva in poučna. Dobili sva veliko novih znanj, ki jih bova lahko uporabili pri svojem delu. Zanimivo je bilo tudi primerjati šolske sisteme v različnih evropskih državah. Ostali udeleženci izobraževanja so bili iz Danske, Italije in Hrvaške. S pomočjo mednarodnih sodelovanj se veliko naučimo. Seznanimo se s tem, kako pouk poteka v drugih državah, s katerimi težavami se soočajo in kako drugod rešujejo probleme. Šolsko delo mora potekati tako, da bo za učence in učitelje čim manj stresno in čim bolj uspešno. Misliva, da bi moralo biti takih izobraževanj čim več.

V popoldanskem času sva si ogledovali znamenitosti Lizbone in občutili utrip velikega mesta. Vreme nama je bilo naklonjeno. Nova znanja in nove izkušnje obogatijo človeka.

 

Martina Uršič in Vida Rejec

rbt

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.


Obisk strukturiranega izobraževanja v Dublinu

Projekt Erasmus+ Rastemo skupaj!, ki poteka v tem šolskem letu, nas je od 11.3. do 16.3.  popeljal v Dublin na Irskem. 

Ravnateljica Petra Vitez Costantini in pomočnica ravnateljice Tadeja Zorč Čarga sva se na Akademiji za učitelje Europass v Dublinu udeležili izobraževanja »Effective School Leadership: Implementing Continuing Learning for All«, v katerem sva spoznali stile vodenja, izzive, inovacije in spodbujanje zdravega in inteligentnega vodenja. Spoznali smo IKIGAI model ter ga vsak zase naredili. Slednji izhaja iz Japonske in se uporablja za iskanje motivacije in namena v življenju. 

Izvedeli smo kaj je KASAB model  (knowlege, attitudes, skills, aspiration, behaviors). Spoznali smo uporabo AI orodij v šoli za učitelje in ravnatelje. Izobraževanje je združilo Slovenijo, Portugalsko in Nizozemsko. 

Naša tradicionalna orehova potica in kraški pršut sta služila za dobrote naših partnerjev in imeli smo priložnost okusiti več jedi iz vsake od 15 držav, zastopanih na gastronomskem sejmu, ki ga je organizirala Europass Teachers Academy.  

Irska kultura ni samo v hrani, ampak tudi v plesu, saj je Akademija vsem omogočila tečaj irskega plesa, ki nas je dvignil na noge! 

Ogledov  je bilo veliko, kar omogoča srečanje z najbolj pristnimi prebivalci Dublina, spuščanje po poti spominov skozi knjižnico Trinity Collegea z najstarejšo knjigo »The Book of Kells«, najstarejšo irsko harfo in veličastno razstavo sfere Gaia ob ikoničnem kipu Molly Malone ter  Oscarja Wilda, znameniti Temple Bar in katedrala sv. Patrika. 

Teden je bi bil ustvarjalen, poln dobre volje in z veliko hrane, vedno napojen z dežjem.  

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.


Učne delavnice o duševnem zdravju

Dne 1. 2. 2024 smo se zbrali v učilnici angleškega jezika. Ustvarjali smo različne izdelke. Izdelovali smo lovilce sanj in sprostitvene žogice. Vsak izmed nas se je preizkusil pri izdelovanju. Naredili smo dva večja lovilca sanj. Enega za našo Erasmus skupino in drugega za Erasmus skupino iz Nemčije. Ob izmenjavi jim ga bomo izročili. Vsak je naredil tudi svojo sprostitvene žogico, ki pomaga pri sproščanju. V lovilce sanj pa se ujamejo grde sanje. Naredili smo dva lovilca sanj. Enega za nas, drugega pa za nemške učence. Meni je bilo sodelovanje na delavnici zelo všeč, ker je bila poučna in zanimiva. Drugo delavnico pa smo izvedli v petek, 2. 2. 2024. Izdelali smo plakat o duševnem zdravju. Naučili smo se kaj je duševno zdravje, kaj duševne težave in kaj duševne motnje. Spoznali smo kam se lahko obrnemo po pomoč. Spregovorili pa smo tudi kako se na težave lahko odzovemo. Odzovemo se lahko z jezo, žalostjo, se zapremo vase, imamo težave s spanjem, apetitom ali pa celo z nasiljem in zlorabo psihoaktivnih substanc. Tudi ta delavnica je bila zelo poučna. V obeh dneh smo se veliko naučili pomembnosti duševnega zdravja.

Nastja Boben, 7.c

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.


Cirkuška delavnica

V sklopu projekta Erasmus+, rastemo Skupaj, smo imeli v sredo, 14. 2. 2024, delavnico cirkuške pedagogike. Pričeli smo jo z igrico, v kateri smo povedali svoja imena in pokazali en svoj gib. Nato so nam predstavili vse rekvizite, ki so jih prinesli s sabo. Delavnico smo nadaljevali v delu po skupinah.

Prvo delavnico smo začeli s talnimi in skupinskimi akrobacijami, začeli smo s osnovami kot so, kako stopiti na človeka, stabilnost…, nato pa so sledile akrobacije, ki smo jih delali v paru, na koncu pa smo naredili človeško piramido. Minilo je 20 minut in zamenjali smo delavnico. Odšli smo na delavnico žongliranja.

Začeli smo se učiti samo s eno žogico in ko nam je to dobro šlo dodali še eno in na koncu še eno. Seveda je žongliranje težko za nekatere, a ko se zbereš ti gre dobro. In spet minilo je 20 minut in odšli smo na prosto delavnico. Prosta delavnica ima takšno ime, ker tam lahko preizkusiš rekvizite, po lastni izbiri.

Po končani delavnici smo imeli 15 minut odmora za počitek in pijačo. Po končanem odmoru smo prišli nazaj v telovadnico in se igrali novo igrico »avtobus«. Po igrici smo se po skupinah pogovarjali kako nam je bilo. In za konec smo se vsi med seboj pogovarjali o doživetjih, čustvih, počutjih, ki smo jih danes na današnji cirkuški delavnici doživeli.

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.


Obisk strukturiranega izobraževanja v Budimpešti

Od 15. 1. do 20. 1.  2024, sva se učiteljici OŠ Franceta Bevka Tolmin, Monika Rutar in Adrijana Skok, udeležili šestdnevnega strukturiranega izobraževanja na Europass Teacher Academy v Budimpešti na Madžarskem. Tečaj z naslovom Neuroscience: Understand How Your Students Learn je potekal v obliki predavanj in različnih izkušenjskih aktivnosti, v katerih smo učitelji in učiteljice iz Slovenije, Slovaške, Češke, Francije, Španije, Reuniona in Litve, izvedeli veliko o nevroznanosti in spoznali strategije, kako »pretentati« možgane, da se učijo. V tem tednu sva izvedeli veliko o tem, kako možgani procesirajo in obdelujejo vsebine, jih shranjujejo v dolgoročni spomin ter jih nato po potrebi uporabijo v novih situacijah. Če teoretična dejstva res držijo, smo preizkusili v praksi, saj smo različne mnemotehnike, kot so palača spomina (The palace memory), pomodoro tehnika, vizualizacija (word as image), asociativno učenje in druge, preizkusili v danih praktičnih primerih. Preizkusili smo različne aktivnosti z vključevanjem igre, gibanja, vizualizacij, humorja in bizarnih stvari, in dosegli hitrejše, učinkovitejše in dolgoročnejše pomnjenje. Učenje je proces, ki poteka neprestano in je pogojen z vajo in se razvija z vedno večjimi izzivi.

Mednarodna mobilnost prinaša veliko prednosti, saj vnaša v naše delo širši in bolj poglobljen pogled in sooblikuje nove dimenzije pristopov poučevanja. Mednarodna mobilnost omogoča vzpostavljanje novih sodelovanj med učitelji, strokovnih povezovanj in vključevanj novih pristopov v vsakdanje delo. Naučili sva se veliko novega, kar bova s pridom uporabili pri najinem delu z učenci ter na novo pridobljena znanja z veseljem delili s sodelavci.

Monika Rutar in Adrijana Skok

 

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.

 


Spanje v šoli

V petek, 24.11.2023 smo se učenci 7. razredov zbrali pred šolo. Odložili smo torbe in se po številkah, ki so nam jih povedali učitelji, razporedili v skupine po 5 ali 6 učencev. Nato smo na odšli na orientacijo, ki nas je popeljala vse okoli šole. Na listkih so bila vprašanja na temo zdrava prehrana, gibanje in spanje, pod njimi pa trije odgovori. Pravilen odgovor te je usmeril naprej, napačen pa zavedel. Ko smo končali so nam učitelji dali vrečke. Iz njih smo potegnili listke, na katerih je bilo navedeno ime skritega prijatelja, ki si mu moral tisti večer posvetiti nekaj pozornosti.

Kasneje smo pripravili pašto s tuno in krofe za večerjo, ter učilnice za spanje. Pogovarjali smo se tudi o odnosih. Učitelji so nam dali 6 majhnih listkov. Poiskat smo morali vprašanja po šoli, kot »katera oseba ti veliko pomeni?«, in tja nalepiti listke z ustreznim odgovorom. Po večerji smo imeli družabni večer. Igrali smo karte, morilca, nekateri so plesali in nekaj jih je sestavljalo Rubikovo kocko. Kasneje smo, ko so nam učitelji rekli, pripravili spalke, si umili zobe in odšli spat. Nekaj časa smo se še pogovarjali nato pa zaspali.

Naslednje jutro smo se zbudili ob sedmih. Najprej smo pozajtrkovali in nato pospravili naše stvari in učilnice. Na prespani noči smo se imeli zelo lepo in se med seboj še bolje spoznali. Čeprav smo pravzaprav bolj malo spali.

 

noč-na-šoli

 

RemasterDirector_1a5c03258

RemasterDirector_1a5c03258

 

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.

 


Svetovni dan duševnega zdravja in svetovni dan prijaznosti

Prva dejavnost, ki smo jo izpeljali v okviru Erasmus+ projekta Rastemo skupaj!, je bila obeleženje Svetovnega dneva duševnega zdravja.
Preveriti smo želeli, kako se učenci počutijo v šoli. Na 10. oktober smo se zbrali ob 7.00 zjutraj ter pripravili čaj ter flomastre za pisanje na tablo občutkov. Dan smo nadaljevali s tem, da smo čim več učencev pripravili do tega, da na plakat napišejo, kako se danes počutijo. Odgovori so bili v večini pozitivni. Nato smo s projektom nadaljevali še med glavnim odmorom od 9.35 do 10.00. Plakat smo pustili na tabli še cel dan, da se je lahko vpisal še kdo, ki prej ni imel časa. Na koncu dneva so rezultati pokazali, da se največ učencev počuti DOBRO.
Naslednji dan smo pripravili novo tablo za vpis svojih super moči – stvari, v katerih smo dobri. Izkazalo se je, da lahko vsak najde svojo super moč in tako se je tabla precej hitro zapolnila. Nekateri so napisali celo več super moči, saj so dobri na več področjih.
Teden smo zaključili s tehniko sproščanja v šolski telovadnici.
Ena od aktivnosti, ki smo jih delali na Erasmus+ projektu je bila barvanje kamenčkov prijaznosti ob Svetovnem dnevu prijaznosti.
Kamenčki naj bi prispevali k dobremu  počutju in  boljšemu duševnemu zdravju.
Za začetek smo nabrali kamenčke ob reki Soči. Najprej smo jih očistili in nato pobarvali z različnimi barvami in jih popisali z različnimi dobrimi mislimi.
Nekaj teh kamenčkov smo pustili v šoli. Te so lahko odnesli domov učenci in učitelji ter si z njimi polepšali dan.
Nekaj pa smo jih položili na različne lokacije po Tolminu, da jih je lahko kdorkoli odnesel domov.
Larisa Tavčar in Pika Poberaj

 

 

 

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.


Svetovni dan duševnega zdravja in pripravljalni obisk Erasmus + projekta »Rastemo skupaj!«

V tednu, ko obeležujemo svetovni dan duševnega zdravja, smo trije člani Erasmus+ projekta »Rastemo skupaj!« odšli na dvodnevni pripravljalni obisk na partnersko šolo Gymnasium Große Schule v Wolfenbüttel v Nemčijo. Wolfenbüttel je čudovito nemško mestece, katerega arhitekturne posebnosti se ti vtisnejo v srce. Mir in prijaznost ljudi se zdita kot nalašč za projekt, katerega rdeča nit je duševno zdravje. Kolegi iz partnerske šole so nam predstavili nemški šolski sistem, razkazali šolo in predstavili njihov način dela. Skupaj smo usklajevali načrte za projekt, podrobneje načrtovali dejavnosti v času trajanja projekta ter skupinskih mobilnosti, ki jih bomo izvedli konec pomladi. Veselimo se sodelovanja in vsega, kar bomo ustvarjali tekom projekta.

Ker smo v torek, 10. oktobra, obeleževali svetovni dan duševnega zdravja, smo v ta namen pripravili plakate z vsebino, s katero želimo otroke in mladostnike ozaveščati o pomenu skrbi za duševno zdravje. Na stojnici so učenci označili kako se počutijo, zapisali svoje supermoči ter izvedeli nekaj več o tem, kako lahko krepijo duševno zdravje in o strategijah za pomirjanje. Poleg tega smo na stojnici učencem ponudili tudi skodelico čaja. Teden smo zaključili z vabilom na preizkušanje tehnik sproščanja v šolsko telovadnico.

Vlada Republike Slovenije je leto 2023 razglasila za slovensko leto duševnega zdravja, zato se bomo trudili s tem povezane vsebine obravnavati tudi v nadaljevanju leta. Učenci 9. razredov so dobili priročnik Kaj lahko naredim, da mi bo lažje (https://www.tosemjaz.net/prirocniki/kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje/), ki mladostnikom na njim primeren način približa veščine za lažje premagovanje vsakodnevnih težav. Obogaten je s QR kodami, ki mladega bralca vodijo do koristnih spletnih strani in zvočnih posnetkov – vodenih izkustvenih vaj za samopomoč.

V nadaljnjih mesecih za učence načrtujemo tudi druge delavnice na temo krepitve duševnega zdravja. Znotraj Erasmus + projekta »Rastemo skupaj!« pa bomo mesečno izvajalni različne aktivnosti, preko katerih se bomo učili o duševnem zdravju ter spoznavali, kako zanj lahko skrbijo. Za vsakega učenca si želimo, da je šola zanj varen prostor in ve, da za vsako težavo obstaja rešitev. Kot pravi eno od gesel Tom telefona: Odgovor je pogovor! (https://e-tom.si/)

 

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.


Obisk strukturiranega izobraževanja v Firencah

Od 2. do 6. oktobra 2023 sva se učiteljici OŠ Franceta Bevka Tolmin, Dragica Močnik in Livija Šušteršič udeležili petdnevnega strukturiranega izobraževanja na Europass Teacher Academy v Firencah v Italiji. Tečaj z naslovom Design the Positive: Positive Communication, Positive Thinking and Positive School je bil izveden v obliki delavnic, kjer smo z učiteljicami iz drugih evropskih držav poleg teoretičnih uvodov eksperimentirali v prvoosebnih vajah in ustvarjali projekte za krepitev pozitivnega pristopa k šoli in izobraževanju na splošno. V tem tednu sva pridobili veliko praktičnega znanja o pomenu pozitivne komunikacije in o pomembnosti pozitivnega razmišljanja tako pri sebi, pri učencih in širše v družbi. Z različnimi metodami smo usvajali veščine, ki naj bi pomagale v procesu izboljšanja komunikacije med učenci znotraj razredne skupnosti, znotraj ustanove ….

Konstruktivno smo spregovorili tudi o vplivu okolja na naš način komuniciranja ter možnostih in veščinah, ki bi nam pomagale pretvoriti negativno, motečo in neučinkovito komunikacijo v uspešen krog pozitivnih odnosov, da bi olajšali učni proces in zagotovili dolgoročno ohranjanje novega znanja.
Na seminarju sva izvedeli veliko novega, zato bova pridobljeno znanje in izkušnje z veseljem delili.

Livija Šušteršič in Dragica Močnik

 

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.


Osnovna šola Franceta Bevka Tolmin z novim projektom uspešna na razpisu Erasmus+ 2023!

Z veseljem sporočamo, da je bila Osnovna šola Franceta Bevka Tolmin uspešna na razpisu Erasmus+ 2023! Projekt “Rastemo skupaj!”, ki ga sofinancira program Evropske Unije Erasmus+, bo med 1. septembrom 2023 in 31. avgustom 2024 omogočil izvedbo mobilnosti učencev in zaposlenih v državah Evropske Unije, še posebej pa nas veseli, da smo na področju šolskega izobraževanja prejeli visoko število točk, kar priča o kvalitetni zasnovi projekta.

V okviru projekta bo 12 učencev 7. in 8. razreda obiskalo partnersko šolo v Wolfenbuttlu (Nemčija), kjer bodo s tamkajšnjimi vrstniki izvajali aktivnosti, s katerimi bodo krepili svoje zavedanje o pomembnosti skrbi za duševno zdravje. Ker želimo, da naši zaposleni z aktivno participacijo v mednarodnih dejavnostih strokovno rastejo in pridobijo nova znanja, bomo tekom projekta 10 zaposlenih napotili na strukturirana izobraževanja na Irsko, Madžarsko, v Italijo, Grčijo in Portugalsko. 

Pri zasnovi projekta smo si zastavili realno dosegljive cilje, zato smo trdno prepričani, da bo prinesel številne pozitivne učinke na zaposlene, učence in učni proces.

Miha Vehar, koordinator projekta
E: miha.vehar@os-tolmin.si

Tolmin, 2. 9. 2023

 

 

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.

Dostopnost (X)