Select Page

E+ Rastemo skupaj!

Cirkuška delavnica

V sklopu projekta Erasmus+, rastemo Skupaj, smo imeli v sredo, 14. 2. 2024, delavnico cirkuške pedagogike. Pričeli smo jo z igrico, v kateri smo povedali svoja imena in pokazali en svoj gib. Nato so nam predstavili vse rekvizite, ki so jih prinesli s sabo. Delavnico smo nadaljevali v delu po skupinah.

Prvo delavnico smo začeli s talnimi in skupinskimi akrobacijami, začeli smo s osnovami kot so, kako stopiti na človeka, stabilnost…, nato pa so sledile akrobacije, ki smo jih delali v paru, na koncu pa smo naredili človeško piramido. Minilo je 20 minut in zamenjali smo delavnico. Odšli smo na delavnico žongliranja.

Začeli smo se učiti samo s eno žogico in ko nam je to dobro šlo dodali še eno in na koncu še eno. Seveda je žongliranje težko za nekatere, a ko se zbereš ti gre dobro. In spet minilo je 20 minut in odšli smo na prosto delavnico. Prosta delavnica ima takšno ime, ker tam lahko preizkusiš rekvizite, po lastni izbiri.

Po končani delavnici smo imeli 15 minut odmora za počitek in pijačo. Po končanem odmoru smo prišli nazaj v telovadnico in se igrali novo igrico »avtobus«. Po igrici smo se po skupinah pogovarjali kako nam je bilo. In za konec smo se vsi med seboj pogovarjali o doživetjih, čustvih, počutjih, ki smo jih danes na današnji cirkuški delavnici doživeli.

     


Obisk strukturiranega izobraževanja v Budimpešti

Od 15. 1. do 20. 1.  2024, sva se učiteljici OŠ Franceta Bevka Tolmin, Monika Rutar in Adrijana Skok, udeležili šestdnevnega strukturiranega izobraževanja na Europass Teacher Academy v Budimpešti na Madžarskem. Tečaj z naslovom Neuroscience: Understand How Your Students Learn je potekal v obliki predavanj in različnih izkušenjskih aktivnosti, v katerih smo učitelji in učiteljice iz Slovenije, Slovaške, Češke, Francije, Španije, Reuniona in Litve, izvedeli veliko o nevroznanosti in spoznali strategije, kako »pretentati« možgane, da se učijo. V tem tednu sva izvedeli veliko o tem, kako možgani procesirajo in obdelujejo vsebine, jih shranjujejo v dolgoročni spomin ter jih nato po potrebi uporabijo v novih situacijah. Če teoretična dejstva res držijo, smo preizkusili v praksi, saj smo različne mnemotehnike, kot so palača spomina (The palace memory), pomodoro tehnika, vizualizacija (word as image), asociativno učenje in druge, preizkusili v danih praktičnih primerih. Preizkusili smo različne aktivnosti z vključevanjem igre, gibanja, vizualizacij, humorja in bizarnih stvari, in dosegli hitrejše, učinkovitejše in dolgoročnejše pomnjenje. Učenje je proces, ki poteka neprestano in je pogojen z vajo in se razvija z vedno večjimi izzivi.

Mednarodna mobilnost prinaša veliko prednosti, saj vnaša v naše delo širši in bolj poglobljen pogled in sooblikuje nove dimenzije pristopov poučevanja. Mednarodna mobilnost omogoča vzpostavljanje novih sodelovanj med učitelji, strokovnih povezovanj in vključevanj novih pristopov v vsakdanje delo. Naučili sva se veliko novega, kar bova s pridom uporabili pri najinem delu z učenci ter na novo pridobljena znanja z veseljem delili s sodelavci.

Monika Rutar in Adrijana Skok

         

 


Spanje v šoli

V petek, 24.11.2023 smo se učenci 7. razredov zbrali pred šolo. Odložili smo torbe in se po številkah, ki so nam jih povedali učitelji, razporedili v skupine po 5 ali 6 učencev. Nato smo na odšli na orientacijo, ki nas je popeljala vse okoli šole. Na listkih so bila vprašanja na temo zdrava prehrana, gibanje in spanje, pod njimi pa trije odgovori. Pravilen odgovor te je usmeril naprej, napačen pa zavedel. Ko smo končali so nam učitelji dali vrečke. Iz njih smo potegnili listke, na katerih je bilo navedeno ime skritega prijatelja, ki si mu moral tisti večer posvetiti nekaj pozornosti.

Kasneje smo pripravili pašto s tuno in krofe za večerjo, ter učilnice za spanje. Pogovarjali smo se tudi o odnosih. Učitelji so nam dali 6 majhnih listkov. Poiskat smo morali vprašanja po šoli, kot »katera oseba ti veliko pomeni?«, in tja nalepiti listke z ustreznim odgovorom. Po večerji smo imeli družabni večer. Igrali smo karte, morilca, nekateri so plesali in nekaj jih je sestavljalo Rubikovo kocko. Kasneje smo, ko so nam učitelji rekli, pripravili spalke, si umili zobe in odšli spat. Nekaj časa smo se še pogovarjali nato pa zaspali.

Naslednje jutro smo se zbudili ob sedmih. Najprej smo pozajtrkovali in nato pospravili naše stvari in učilnice. Na prespani noči smo se imeli zelo lepo in se med seboj še bolje spoznali. Čeprav smo pravzaprav bolj malo spali.

 

noč-na-šoli

 

RemasterDirector_1a5c03258

RemasterDirector_1a5c03258

 

         

 


Svetovni dan duševnega zdravja in svetovni dan prijaznosti

Prva dejavnost, ki smo jo izpeljali v okviru Erasmus+ projekta Rastemo skupaj!, je bila obeleženje Svetovnega dneva duševnega zdravja.
Preveriti smo želeli, kako se učenci počutijo v šoli. Na 10. oktober smo se zbrali ob 7.00 zjutraj ter pripravili čaj ter flomastre za pisanje na tablo občutkov. Dan smo nadaljevali s tem, da smo čim več učencev pripravili do tega, da na plakat napišejo, kako se danes počutijo. Odgovori so bili v večini pozitivni. Nato smo s projektom nadaljevali še med glavnim odmorom od 9.35 do 10.00. Plakat smo pustili na tabli še cel dan, da se je lahko vpisal še kdo, ki prej ni imel časa. Na koncu dneva so rezultati pokazali, da se največ učencev počuti DOBRO.
Naslednji dan smo pripravili novo tablo za vpis svojih super moči – stvari, v katerih smo dobri. Izkazalo se je, da lahko vsak najde svojo super moč in tako se je tabla precej hitro zapolnila. Nekateri so napisali celo več super moči, saj so dobri na več področjih.
Teden smo zaključili s tehniko sproščanja v šolski telovadnici.
Ena od aktivnosti, ki smo jih delali na Erasmus+ projektu je bila barvanje kamenčkov prijaznosti ob Svetovnem dnevu prijaznosti.
Kamenčki naj bi prispevali k dobremu  počutju in  boljšemu duševnemu zdravju.
Za začetek smo nabrali kamenčke ob reki Soči. Najprej smo jih očistili in nato pobarvali z različnimi barvami in jih popisali z različnimi dobrimi mislimi.
Nekaj teh kamenčkov smo pustili v šoli. Te so lahko odnesli domov učenci in učitelji ter si z njimi polepšali dan.
Nekaj pa smo jih položili na različne lokacije po Tolminu, da jih je lahko kdorkoli odnesel domov.
Larisa Tavčar in Pika Poberaj

         


Svetovni dan duševnega zdravja in pripravljalni obisk Erasmus + projekta »Rastemo skupaj!«

V tednu, ko obeležujemo svetovni dan duševnega zdravja, smo trije člani Erasmus+ projekta »Rastemo skupaj!« odšli na dvodnevni pripravljalni obisk na partnersko šolo Gymnasium Große Schule v Wolfenbüttel v Nemčijo. Wolfenbüttel je čudovito nemško mestece, katerega arhitekturne posebnosti se ti vtisnejo v srce. Mir in prijaznost ljudi se zdita kot nalašč za projekt, katerega rdeča nit je duševno zdravje. Kolegi iz partnerske šole so nam predstavili nemški šolski sistem, razkazali šolo in predstavili njihov način dela. Skupaj smo usklajevali načrte za projekt, podrobneje načrtovali dejavnosti v času trajanja projekta ter skupinskih mobilnosti, ki jih bomo izvedli konec pomladi. Veselimo se sodelovanja in vsega, kar bomo ustvarjali tekom projekta.

Ker smo v torek, 10. oktobra, obeleževali svetovni dan duševnega zdravja, smo v ta namen pripravili plakate z vsebino, s katero želimo otroke in mladostnike ozaveščati o pomenu skrbi za duševno zdravje. Na stojnici so učenci označili kako se počutijo, zapisali svoje supermoči ter izvedeli nekaj več o tem, kako lahko krepijo duševno zdravje in o strategijah za pomirjanje. Poleg tega smo na stojnici učencem ponudili tudi skodelico čaja. Teden smo zaključili z vabilom na preizkušanje tehnik sproščanja v šolsko telovadnico.

Vlada Republike Slovenije je leto 2023 razglasila za slovensko leto duševnega zdravja, zato se bomo trudili s tem povezane vsebine obravnavati tudi v nadaljevanju leta. Učenci 9. razredov so dobili priročnik Kaj lahko naredim, da mi bo lažje (https://www.tosemjaz.net/prirocniki/kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje/), ki mladostnikom na njim primeren način približa veščine za lažje premagovanje vsakodnevnih težav. Obogaten je s QR kodami, ki mladega bralca vodijo do koristnih spletnih strani in zvočnih posnetkov – vodenih izkustvenih vaj za samopomoč.

V nadaljnjih mesecih za učence načrtujemo tudi druge delavnice na temo krepitve duševnega zdravja. Znotraj Erasmus + projekta »Rastemo skupaj!« pa bomo mesečno izvajalni različne aktivnosti, preko katerih se bomo učili o duševnem zdravju ter spoznavali, kako zanj lahko skrbijo. Za vsakega učenca si želimo, da je šola zanj varen prostor in ve, da za vsako težavo obstaja rešitev. Kot pravi eno od gesel Tom telefona: Odgovor je pogovor! (https://e-tom.si/)


Obisk strukturiranega izobraževanja v Firencah

Od 2. do 6. oktobra 2023 sva se učiteljici OŠ Franceta Bevka Tolmin, Dragica Močnik in Livija Šušteršič udeležili petdnevnega strukturiranega izobraževanja na Europass Teacher Academy v Firencah v Italiji. Tečaj z naslovom Design the Positive: Positive Communication, Positive Thinking and Positive School je bil izveden v obliki delavnic, kjer smo z učiteljicami iz drugih evropskih držav poleg teoretičnih uvodov eksperimentirali v prvoosebnih vajah in ustvarjali projekte za krepitev pozitivnega pristopa k šoli in izobraževanju na splošno. V tem tednu sva pridobili veliko praktičnega znanja o pomenu pozitivne komunikacije in o pomembnosti pozitivnega razmišljanja tako pri sebi, pri učencih in širše v družbi. Z različnimi metodami smo usvajali veščine, ki naj bi pomagale v procesu izboljšanja komunikacije med učenci znotraj razredne skupnosti, znotraj ustanove ….

Konstruktivno smo spregovorili tudi o vplivu okolja na naš način komuniciranja ter možnostih in veščinah, ki bi nam pomagale pretvoriti negativno, motečo in neučinkovito komunikacijo v uspešen krog pozitivnih odnosov, da bi olajšali učni proces in zagotovili dolgoročno ohranjanje novega znanja.
Na seminarju sva izvedeli veliko novega, zato bova pridobljeno znanje in izkušnje z veseljem delili.

Livija Šušteršič in Dragica Močnik


Osnovna šola Franceta Bevka Tolmin z novim projektom uspešna na razpisu Erasmus+ 2023!

Z veseljem sporočamo, da je bila Osnovna šola Franceta Bevka Tolmin uspešna na razpisu Erasmus+ 2023! Projekt “Rastemo skupaj!”, ki ga sofinancira program Evropske Unije Erasmus+, bo med 1. septembrom 2023 in 31. avgustom 2024 omogočil izvedbo mobilnosti učencev in zaposlenih v državah Evropske Unije, še posebej pa nas veseli, da smo na področju šolskega izobraževanja prejeli visoko število točk, kar priča o kvalitetni zasnovi projekta.

V okviru projekta bo 12 učencev 7. in 8. razreda obiskalo partnersko šolo v Wolfenbuttlu (Nemčija), kjer bodo s tamkajšnjimi vrstniki izvajali aktivnosti, s katerimi bodo krepili svoje zavedanje o pomembnosti skrbi za duševno zdravje. Ker želimo, da naši zaposleni z aktivno participacijo v mednarodnih dejavnostih strokovno rastejo in pridobijo nova znanja, bomo tekom projekta 10 zaposlenih napotili na strukturirana izobraževanja na Irsko, Madžarsko, v Italijo, Grčijo in Portugalsko. 

Pri zasnovi projekta smo si zastavili realno dosegljive cilje, zato smo trdno prepričani, da bo prinesel številne pozitivne učinke na zaposlene, učence in učni proces.

Miha Vehar, koordinator projekta
E: miha.vehar@os-tolmin.si

Tolmin, 2. 9. 2023

Dostopnost (X)