Select Page

E+ Z novimi znanji do bogatejše učne izkušnje

Vtisi četrtega strukturiranega izobraževanja v okviru Erasmus+ projekta

V zadnjem tednu maja se je učiteljica matematike in računalništva Tjaša Gabršček udeležila petdnevnega strukturiranega izobraževanja CODING & ROBOTICS IN EDUCATION v Malagi.

Izobraževanje, ki je potekalo v okviru Erasmus+ projketa “Z novimi znanji do obogatene učne izkušnje” je bilo namenjeno vsem učiteljem računalništva, ki želijo učenja programiranja obogatiti z uporabo robotike. Cilj izobraževanja je razumeti, uporabljati tehnologijo in robotiko, ter učencem omogočiti dobre prakse robotike in kodiranja.

Udeležencem so predstavili najrazličnejše robote za učenje kodiranja. Ker so udeleženci prihajali iz različnih evropskih držav (otok Reunion, Češka in Poljska), so najprej predstavili izobraževalne sisteme svojih držav in jih primerjali med seboj. Podrobneje so spoznali robota Beebot in mTiny Discover, ki sta primerna za najmlajše učence v OŠ.  Sledili so lego roboti: Botzees, Lego WeDo 2.0,  Lego Spike Essential, Lego Spike Prime in Lego Mindstorms EV3 edu, pri katerih moramo iz lego kock, motorjev in senzorjev robota najprej sestaviti, nato ga lahko sprogramiramo, da počne najrazličnejše stvari (se ustavi pred oviro ali ko zasveti rdeča luč, …). Našteti lego roboti so primerni tako za najmlajše otroke, kot tudi za starejše. Robota Lego Spike Prime in Lego Mindstorms EV3 edu pa lahko uporabljamo tudi z učenci 9. razreda ali učenci v srednji šoli. Spoznali so tudi robota Codey Rocky in mBot, ki že vsebujeta motorje za premikaje in najrazličnejše senzorje. Ob koncu so spoznali tudi HaloCode in BBC Mikrobit, ki ju lahko povežemo z računalnikom in programiramo.

Vsi ti roboti in pripomočki omogočajo, da se učenci učijo programiranje, medtem ko se igrajo in ustvarjajo.

Udeleženka je bila nad izvedbo in vsebinami izobraževanja zelo zadovoljna saj so vse te robote spoznali preko aktivnega dela v skupinah, kjer so ji lahko preizkušali in si medtem izmenjevali mnenja in izkušnje.

Uporaba izobraževalnih robotov pri pouku računalništva lahko prinese veliko pozitivnih učinkov. Učenci imajo večjo motivacijo za delo, med delom in učenjem se zabavajo in hkrati spoznavajo koncepte računalništva.

Tolmin, 6. 6. 2022

 


Vtisi tretjega strukturiranega izobraževanja v okviru Erasmus+ projekta

V prvem tednu maja sta se učiteljici razrednega pouka Barbara Štulc in Mojca Torkar Pahor udeležili petdnevnega strukturiranega izobraževanja Game-Based Learning and Gamification v Valenciji.

Izobraževanje, ki je potekalo v okviru Erasmus+ projketa “Z novimi znanji do obogatene učne izkušnje”je bilo namenjeno vsem ki se ukvarjajo z izobraževanjem na primarni, sekundarni ali terciarni ravni. Cilj izobraževanja je integrirati učne vsebine s pomočjo iger, da se celotni učni proces spremeni v igrifikacijo, ob uporabi najboljših aplikacij in orodij za učenje. Udeleženci so dobili vpogled v delovanje različnih IKT orodij, ki so jih analizirali in nato razmišljali kako bi jih uporabili in prilagodili učnemu procesu.

Udeleženci tečaja so prihajali iz različnih evropskih držav (Portugalska, Italija, Belgija, Grčija, Češka, Poljska). Predstavili so sistem izobraževanja v njihovih državah. Skozi teden je delo potekalo aktivno, udeleženci so si med seboj izmenjavali mnenja in izkušnje v obliki skupinskega dela in dela v parih.

Udeleženki sta bili nad izvedbo in vsebinami izobraževanja zelo zadovoljni in menita, da je izmenjava mnenj in izkušenj, spoznavanje drugih evropskih šolskih sistemov, pridobivanje novih znanj in spoznanj obogatilo njuno pedagoško znanje in bo pozitivno vplivalo na njuno nadaljnje delo na šoli. Pridobili sta tudi nova poznanstva in s tem tudi možnost za mednarodno sodelovanje med šolami.

Tolmin, 12. 5. 2022

 


ERASMUS+: IZMENJAVA V NEMČIJO – 5. DAN

    

Drevo smo kasneje okrasili z okraski, ki smo jih sami izdelali iz odpadnega materiala.

        

Pred odmorom smo se okrepčali s kosilom.

V popoldanskih pa bomo pripravljali tipične lokalne jedi, ki si jih bomo privoščili na zaključni zabavi danes zvečer.

   

 

Vtisi učencev glede pouka:

  • veliko samostojnega dela oz. dela po skupinah,
  • nimajo zvezkov, ampak imajo mape na klešče, ki jih puščajo v šoli,
  • posebna postavitev klopi v učilnicah, nekateri učenci ne gledajo na tablo, ampak v steno oz. okno,
  • dodatni prostori za delo po skupinah,
  • učenci se med uro presedajo ali odhajajo iz razreda brez vprašat.

Pouk je veliko bolj sproščen. Učitelji se veliko hecajo. Zdi se mi pa, da je naš način učenja boljši, saj se veliko več naučimo. (Lian)

Pri pouku se učiteljičino razpoloženje spreminja iz sekunde v sekundo. Najprej je jezna in vpije, nato pa se smeje in zafrkava z učenci. Ni zelo strogo, nekateri niti ne pišejo v zvezke. (Maja)

Bila sem presnečena, saj pri pouku naredijo veliko manj vaj kot mi. Mislim, da se tako tudi manj naučijo. (Katja)

Pri današnjem pouku biologije in angleščine smo opazili, da imajo čisto drugačen način poučevanja. Učitelji so bolj sproščeni in učenci počnejo kar si zaželijo. To mi ni bilo ravno všeč. (Lara)

Njihov pouk mi nil všeč, saj so med poukom drugi učitelji kar prihajali v razred. (Gaja)

V drugem delu dopoldneva pa smo izvedli čistilno akcijo.

   

 

Dan smo zaključili z družabnimi igrami.

 

 

 


ERASMUS+: IZMENJAVA V NEMČIJO – 2. DAN

Na mrzlo torkovo jutro smo se zbrali v šoli. Nagovorila nas je županja, ki smo jo kasneje pozdravili pred mestno hišo.

Spoznavali smo bližnjo in daljno okolico mesta. Obiskali smo protestantsko cerkev iz 14. stoletja, sprehodili smo se skozi stari del mesta in spoznavali tipično nemško arhitekturo…

Pot smo nadaljevali proti kmetiji, ki iz gnojevke proizvaja bioplin za pridobivanje električne energije. Presenetil nas je podatek, da v enem dnevu proizvedejo toliko plina oz. energije, kot jo porabijo 3 gospodinjstva v enem letu. Obisk kmetije smo zaključili s kozarcem odličnega domačega mleka.

Kosilo smo si spekli sami in se pogreli ob ognju.

Nadaljevanje sprehoda nas je popeljalo do 500 let starega hrasta, kjer smo sklenili krog prijateljstva.

Skupno druženje smo zaključili pred šolo s sajenjem rož v barvah slovenske in nemške zastave.

VTISI OTROK

Danes smo se imeli zelo lepo. Zelo mi je bilo všeč, ko smo bili na farmi in si ogledali izdelavo bioplina. Posebej pa sem užival  pri peki na žaru. (Benjamin)

Danes mi je bilo veliko boljše od učerašnjega dne. Spoznali smo veliko novega. Za konec dneva pa smo šli na bowling, kjer smo se imeli zelo fajn. (Neža)

Danes smo se imeli bolje, ker nam ni bilo več tako nerodno. (Maja)

Kljub dežju in vetru smo se imeli super. Imeli smo piknik, na katerem smo se res zabavali. (Lara)

 


ERASMUS+: IZMENJAVA V NEMČIJO – 1. DAN

Komaj smo pričakali 4. april. Polni pričakovanja smo se odpeljali proti Nemčiji. Na poti smo se okrepčali z okusnim kosilom, ki ga je pripravil Catering Muznik. Po 8 urah vožnje smo prispeli v mesto Walddorfhaslach. Nepričakovano smo se v bližnji pekarni srečali z našimi partnerji iz Nemčije in prvi led je bil prebit. Vsi navdušeni in s kančkom strahu smo se odpravili proti šoli. Tam so nas že čakali starši, otroci in učitelji. Starši so pripravili dobrote, ki smo jih z veseljem poizkusili. Naše presenečenjem njim pa je bila čudovita torta, ki jo spekla gospa Mateja Dobravec iz podjetja Jagode in dinozavri. Navezali smo prve stike in se odpravili k našim nemškim gostiteljem.

 


Vtisi drugega strukturiranega izobraževanja v okviru Erasmus+ projekta

Od 14. do 19. marca 2022 sta se ravnateljica Petra Vitez Costantini in pomočnica ravnateljice Jana Ipavec udeležili petdnevnega strukturiranega izobraževanja Leadership and Management in Schools v Firencah. Izobraževanje, ki je potekalo v okviru Erasmus+ projekta “Z novimi znanji do obogatene učne izkušnje”, je bilo namenjeno vodstvenim delavcem na različnih nivojih (osnovna šola, srednja šola, izobraževanje odraslih, vodje timov,…). Izobraževanje je vodil Thomas Frick, bivši nemški učitelj in aktivni trener komunikacije. Namen izobraževanje je bil, da se udeležence seznani s konkretnimi idejami in orodji za izboljšanje svojega dela in morda celo zasebno življenje.

Udeleženci so prihajali iz Slovenije, Španije, Nemčije, Poljske in Češke. Izobraževanje je bilo zelo aktivno, teorijo so preizkušali preko različnih delavnic. Kot zanimivost se med celotnim izobraževanju ni uporabilo IKT tehnologije, temveč samo papir in flomastre. Ključne besede se je sproti lepilo po učilnici, zadnji dan so bile vse stene v učilnici polepljene.

Spoznali sta aktivnosti kot so Frame setting, Model of Ego – states, Leadership roles and styles, Flashlight, Active listening, Time management, Moderating meetings, Group dynamics in še mnogo drugih.

Udeleženki sta bili nad izvedbo in vsebinami izobraževanja zelo zadovoljni in menita, da je izmenjava mnenj in izkušenj, spoznavanje drugih evropskih šolskih sistemov, pridobivanje novih znanj in spoznanj, obogatilo njuno znanje glede vodenja in organizacije in bo pozitivno vplivalo na njuno nadaljnje delo na šoli. Pridobili sta tudi nova poznanstva in s tem tudi možnost za mednarodno sodelovanje med šolami.


Izdelava parfuma in balzama za ustnice

V ponedeljek, 31. 1. 2022, smo izvedli še 3. delavnico v okviru projekta Erasmus +. Delavnico je vodila učiteljica Livija Šušteršič, sodelovali pa sta tudi učiteljici Dolores Fon Bon in Anja Šturm.

Najprej smo prisluhnili kratkem predavanju o abecedi parfumov. Poučili smo se o tem, kaj so spodnje in zgornje note parfumov in kaj vse bomo potrebovali pri izdelavi svojega osebnega parfuma. Vsak je nato dobil 4 eterična olja, ki predstavljajo zgornje note, po svoji želji pa smo dodajali tudi spodnje note. Eterična olja smo po kapljicah vlivali v posebno stekleničko in tako ustvarili prijeten in izrazit vonj. Tako smo izdelali svoj prvi parfum, ki smo ga poimenovali Erasmus +.

Sledila je izdelava balzama za ustnice. Najprej nam je učiteljica razložila postopek izdelave, nato pa smo se lotili dela. V plastičen lonček smo dali žlico vazelina. Lonček smo potopili v vodno kopel, da se je začel vazelin topiti. Dodali smo še žlico olivnega olja in malo voska. Za prijeten okus in vonj smo lahko dodali še aromo z okusom. Mešali smo tako dolgo, dokler se niso sestavine stopile in lepo povezale. Mešanico smo prelili v posebne lončke in mazilo je bilo končano.

Delavnica je bila zelo poučna pa tudi uporabna, saj smo izdelali izdelke, ki jih bomo tudi uporabili.

Katja Hvala in Irma Muratović, 9.a

Tolmin, 3. 2. 2022

 


Izdelava lončka za barvice iz odpadnega materiala in soških kamenčkov

V sredo, 26. 1. 2022, smo v sklopu Erasmus+ projekta »Z novimi znanji do obogatene učne izkušnje« izvedli drugo ustvarjalno delavnico. Udeležili smo se je učenci, ki sodelujemo v projektu Erasmus+, ter učiteljice Melita Drol, Dolores Fon Bon, Anja Šturm in učitelj Miha Vehar. Vodja delavnice je bila učiteljica Melita Drol. Tokrat smo iz rabljenih konzerv naredili lepe lončke za svinčnike. Najprej smo konzervo prebarvali, nato pa na ploščate kamenčke z alkoholnimi flomastri narisali majhno sličico. Kamenčke smo prilepili na konzervo. Zraven njih smo narisali še kakšno malenkost, pa je bil lonček dokončan. Vsem se je ta izdelek zdel zanimiv in že se veselimo naslednje delavnice.

Maja Leban in Neža Urbas, 8.c

Tolmin, 27. 1. 2022

 


Izdelava medvedka iz starih kavbojk

V torek, 4. 1. 2022, smo v sklopu Erasmus+ projekta »Z novimi znanji do obogatene učne izkušnje« izvedli prvo od treh ustvarjalnih delavnic. Pomen teh delavnic je ponovna uporaba odpadnih materialov. Udeležili smo se jih učenci, ki sodelujemo pri projektu Erasmus+, ter učiteljice Dolores Bončina, Dolores Fon Bon in Meta Prezelj Manfreda. Vodja delavnice je bila učiteljica Dolores Bončina. Na delavnici smo iz odpadnega jeansa in ostalega blaga izdelovali medvedke. Najprej smo iz jeansa dvakrat izrezali obliko medvedka, nato pa smo na eno prilepili trebuh in smrček. Potem smo prišili oči in skupaj prišili oba dela. Preden sta bila dokončno skupaj prišita, smo ga napolnili z vato. Nastal je lep medvedek. Vsi smo bili navdušeni in se že veselimo naslednje delavnice.

Gaja Sovdat in Maja Leban, 8. c

Tolmin, 14. 1. 2022

 


Vtisi s prvega strukturiranega izobraževanja v okviru Eramus+ projekta

V drugem tednu oktobra sta se specialna pedagoginja Tjaša Kanalec in inkluzivna pedagoginja Eva Rustja udeležili petdnevnega strukturiranega izobraževanja Designing Inclusive Learning Environments (ILE) to Support all Students (DILEs) v Firencah. Izobraževanje, ki je potekalo v okviru Erasmus+ projekta “Z novimi znanji do obogatene učne izkušnje”, je bilo namenjeno učiteljem, ki se ukvarjajo z raznolikostjo v razredu ter z učenci, ki zaradi učnih posebnosti, migrantskega ozadja ali drugih vzrokov potrebujejo različne prilagoditve v učnem procesu. Cilj izobraževanja je bil udeležence izobraziti o inkluzivnem izobraževanju, razumevanju procesa vključevanja in odpravljanja ovir za sodelovanje in učenje ter pomembnosti iskanja virov v širšem okolju za podporo vsem učencem v šolah. Udeležencem so predstavili IKT orodja za podporo vsem učencem in jim podali usmeritve za čim bolj učinkovito sodelovanje med različnimi deležniki v šolskih skupnostih (učitelji, pomočniki pri pouku, učenci, starši, negovalci …).

Udeleženci tečaja, ki so prihajali iz različnih evropskih držav (Portugalska, Španija in Grčija), so predstavili system izobraževanja in inkluzije v njihovih državah ter med seboj delili primere dobre prakse. Veliko je bilo aktivnega sodelovanja, izmenjave mnenj in izkušenj ter skupinskega dela.

Udeleženki sta bili z obiskom strukturiranega izobraževanja zelo zadovoljni. Obe delita mnenje, da mednarodne izkušnje in izmenjava mnenj s predstavniki različnih izobraževalnih programov lahko prinesejo pozitivne učinke na kakovost nadaljnjega dela na matični šoli. Pomemben vidik sodelovanja na Erasmus+ izobraževanjih pa so tudi nova strokovna poznanstva, ki prinašajo nove poglede in možnosti za mednarodna sodelovanja v prihodnosti.

Tolmin, 21. 10. 2021

 


Obisk gostov iz nemške partnerske šole

Po tem ko sta v septembru učitelja Meta Prezelj Manfreda in Miha Vehar odšla na pripravljalni obisk v Nemčijo, sta nas 14. in 15. oktobra 2021 na naši šoli obiskala še predstavnika partnerske šole Gusav-Werner Schule iz Walddorfäslacha. Cilj njunega obiska je bil spoznavanje naše šole in zaposlenih ter nadaljevanje v Nemčiji začetih dogovorov o izvajanju aktivnosti v okviru Erasmus+ projekta »The Three R’s for Our Nature: Reduce, Reuse, Recycle«.

Ravnateljica Petra Vitez Costantini je Ralfa Röckela (ravnatelj partnerske šole) in Pamelo Wetter (pomočnica ravnatelja) prijazno sprejela na naši šoli, sledil pa je voden ogled Tolminskih Korit v družbi našega Erasmus+ tima (učitelji Meta Prezelj Manfreda, Dolores Fon Bon, Miha Vehar, Tjaša Jug in Anja Šturm). Nemška gosta sta bila nad lepoto našega naravnega bisera izjemno navdušena, sprehod pa smo izkoristili predvsem za spoznavanje drug drugega in prve pogovore o aktivnostih v projektu. V večernih urah smo na poslovni večerji natančneje ovrednotili že opravljene aktivnosti in začrtali smernice za nadaljnje delo.

Drugi dan obiska smo pričeli z vodenim ogledom šole. Pomočnica ravnateljice Judita Špolad je gostoma predstavila prostore in način dela na Podružnični šoli za izobraževanje in usposabljanje otrok s posebnimi potrebami. Gosta sta imela priložnost spoznati tudi učence in zaposlene, še posebej pa sta si z zanimanjem ogledala šolsko senzorno sobo in bila nad videnim izjemno navdušena. V nadaljevanju ogleda smo gostoma predstavili še druge prostore šole, vstopili pa smo tudi v učilnice, kjer sta opazovala, kako pri nas izvajamo pouk. Med samim ogledom smo si izmenjali mnenja in informacije o pouku v Sloveniji in Nemčiji, hkrati pa našli tudi ideje za morebitne izboljšave.

Zadnji del obiska smo namenili natančnejšemu načrtovanju skupinskih mobilnosti v Nemčiji in Sloveniji. Aktivnosti mobilnosti smo terminsko umestili v šolski koledar in opredelili posamezne aktivnosti na vsaki mobilnosti.  Ob sproščenem vzdušju ter izjemno dobri in produktivni komunikaciji smo mnenja, da je nemška partnerska šola odlična izbira za prvo Erasmus+ skupinsko mobilnost učencev naše šole. Z veseljem gledamo proti nadaljnjim aktivnostim in se veselimo izkušenj, ki nam jih bo prineslo sodelovanje v projektu.

Tolmin, 18. 10. 2021

 


Pripravljalni obisk v Nemčiji

Učitelja Meta Prezelj Manfreda in Miha Vehar sta 23. in 24. septembra 2021 odšla na pripravljalni obisk na partnersko šolo Gustav-Werner Schule v Walfddorfhäslach (Nemčija). Poglavitni cilji obiska so bili spoznavanje tamkajšnje šole in njihovega načina dela, spoznavanje nemških učencev, ki bodo sodelovali v skupinski mobilnosti učencev in izdelava natančnejšega načrta aktivnosti, ki jih bomo na obeh šolah izvajali v letošnjem šolskem letu.

Ob prihodu so ju toplo sprejeli ravnatelj Ralf Röckel, namestnica ravnatelja Pamela Wetter in Xenia Förstner, gonilna sila in koordinatorica E+ projektov na nemški partnerski šoli. Med ogledom za Slovence zgodovinsko zelo pomembnega mesta Tübingen so izmenjali prve ideje o skupnem projektu »The Three R’s for Our Nature: Reduce, Reuse, Recycle« in spremljajočih aktivnostih. Sledila sta ogled šolskega poslopja in predstavitev učnega procesa na šoli, naša učitelja pa sta imela priložnost spoznati še preostale člane nemškega Erasmus+ tima (Benjamin Huber, Maria Böhme in Carmen Weber) ter 11 nemških učencev, ki bodo sodelovali v projektu in nas v maju tudi obiskali v Sloveniji. Skupaj so natančneje dorekli projektno časovnico, posamezne faze projekta ter njihovo vsebino.

Učitelja Prezelj Manfreda in Vehar sta z obiskom nadvse zadovoljna; navdušena sta nad gostujočo šolo in izjemno toplim sprejemom ter zato še bolj prepričana v uspeh samega projekta. Erasmus+ tim Osnovne šole Franceta Bevka Tolmin se že veseli sredine oktobra, ko bodo učitelji z nemške partnerske šole prispeli na pripravljalni obisk v Sloveniji.

Tolmin, 28. 9. 2021

 


Osnovna šola Franceta Bevka Tolmin z novim projektom uspešna na razpisu Erasmus+ 2021!

Z veseljem sporočamo, da je bila Osnovna šola Franceta Bevka Tolmin uspešna na razpisu Erasmus+ 2021! Projekt “Z novimi znanji do obogatene učne izkušnje”, ki ga sofinancira program Evropske Unije Erasmus+, bo med 1. septembrom 2021 in 31. avgustom 2022 omogočil izvedbo mobilnosti učencev in zaposlenih v državah Evropske Unije, še posebej pa nas veseli, da smo na področju šolskega izobraževanja prejeli najvišje število točk, kar priča o kvalitetni zasnovi projekta.

V okviru projekta bo 10 učencev 8. in 9. razreda obiskalo partnersko šolo v Nemčiji, kjer bodo s tamkajšnjimi vrstniki izvajali aktivnosti, s katerimi bodo krepili svoje zavedanje o pomembnosti in načinih ohranjanja naravnih danosti. Ker želimo, da naši zaposleni z aktivno participacijo v mednarodnih dejavnostih strokovno rastejo in pridobijo nova znanja, bomo tekom projekta 7 zaposlenih napotili na strukturirana izobraževanja na Finsko, Češko, v Italijo in Španijo.

Pri zasnovi projekta smo si zastavili realno dosegljive cilje, zato smo trdno prepričani, da bo prinesel številne pozitivne učinke na zaposlene, učence in učni proces.

Miha Vehar, koordinator projekta
E: miha.vehar@os-tolmin.si

Tolmin, 1. 9. 2021

 

 

Dostopnost (X)